سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به وبلاگ یاسان خوش آمدید .

پایتون یکی از زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا و شی گرا محسوب می‌شود؛ که از کدهای ساخت یافته به طور کامل پشتیبانی می‌کند. سطح بالا بودن زبان برنامه نویسی پایتون موجب سادگی دستورات می‌شود و یادگیری آن را بسیار آسان‌تر می‌کند. تا حدی که امروزه زبان برنامه نویسی پایتون برای کودکان آموزش داده می شود.

کاربردهای زبان برنامه نویسی پایتون 

اندروید یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین سیستم عامل‌ها در میان گوشی‌های هوشمند می‌باشد که تقریبا بر روی تمام برندهای مختلف گوشی همراه نصب می‌شود. این سیستم عامل به دلیل متن باز بودن این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم می‌کند که بتوانند هرگونه تغییری در ساختار آن ایجاد کنند. از سوی دیگر بستری بسیار مناسب برای برنامه نویسان فراهم نموده است تا به راحتی نرم افزارهای مد نظر خود را طراحی و بر روی این سیستم عامل راه اندازی نمایند. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم بیشتر در زمینه‌ی برنامه نویسی اندروید با پایتون آشنا شویم. گفتنی است که تا چند وقت پیش زبان برنامه نویسی پایتون یکی از زبان‌های برنامه نویسی غیر معمول برای ساخت اپلیکیشن‌های اندرویدی محسوب می‌گردید و در مقایسه با سایر زبان‌ها کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفت. البته کم طرفدار بودن پایتون دلیل بر ناکارآمدی آن نمی‌باشد.

برنامه نویسی اندروید با پایتون 

امروزه با پیشرفت سخت افزارها شاهد گسترش و توسعه‌ی نرم افزارها در تمام حوزه‌ها هستیم. یکی از دلایل پیشرفت در حوزه‌ی برنامه نویسی اندروید با پایتون ایجاد فریم ورک‌های چند پلتفرمی است، که تا حدودی مرزهای میان پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌ها را از میان برده‌اند. با استفاده از ابزارهای چند پلتفرمی می‌توان از یک کتابخانه‌ی واحد جهت توسعه‌ی برنامه‌ها و ساخت اپلیکیشن‌های موبایل استفاده نمود. این قابلیت به برنامه نویسان این امکان را می‌دهد که به راحتی اپلیکیشن خود را برای پلتفرم‌های مختلف ارائه نمایند و دیگر نیازی به بازنویسی کد بر مبنای یک پلتفرم متفاوت نمی‌باشد. به طور خلاصه برنامه نویس می‌تواند یک کد واحد را بر روی چندین پلتفرم اجرا نماید. همین مسئله موجب گردیده که شرکت‌های بزرگ برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار‌های خود به برنامه نویسی با زبان پایتون روی آورند. از نمونه‌های نرم افزارهای محبوب و معروف می‌توان به اینستاگرام، پینترست، اسپاتیفای و... نیز اشاره کرد؛ که همگی با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون توسعه یافته‌اند.