سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به وبلاگ یاسان خوش آمدید .

گفتنی است که تا چند وقت پیش زبان برنامه نویسی پایتون یکی از زبان‌های برنامه نویسی غیر معمول برای ساخت اپلیکیشن‌های اندرویدی محسوب می‌گردید و در مقایسه با سایر زبان‌ها کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفت. البته کم طرفدار بودن پایتون دلیل بر ناکارآمدی آن نمی‌باشد. 

آشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون یکی از زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا و شی گرا محسوب می‌شود؛ که از کدهای ساخت یافته به طور کامل پشتیبانی می‌کند. سطح بالا بودن زبان برنامه نویسی پایتون موجب سادگی دستورات می‌شود و یادگیری آن را بسیار آسان‌تر می‌کند. تا حدی که امروزه زبان برنامه نویسی پایتون برای کودکان آموزش داده می شود.

کاربرد پایتون در برنامه نویسی اندروید

زبان برنامه نویسی پایتون به خوبی خود را با سخت افزار و سیستم عامل‌های جدید وفق داده است. برنامه نویسی اندروید با پایتون امکانات فراوانی را برای ساخت وب اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های تحت وب فراهم می‌کند. از این رو پایتون را می‌توان یک زبان برنامه نویسی برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایلی سازگار با سیستم اندروید به شمار آورد. علاوه بر این موارد، پایتون از کدها و دستورات ساده‌ای برخوردار می‌باشد که موجب سردرگمی برنامه نویس نمی‌گردد. همچنین عدم محدودیت‌های آن موجب می‌شود که مانند یک برنامه نویس حرفه‌ای به الگوریتم‌های خود نگاه کنید.

پیش نیازهای برنامه نویسی اندروید با پایتون

برای شروع برنامه نویسی اندروید با پایتون باید درک صحیحی از از زبان برنامه نویسی، شی و کلاس پایتون داشته باشید. از این رو باید ابتدا زمانی را صرف یادگیری دوره‌های پایتون از طریق آموزش‌های حضوری و غیر حضوری نمایید. آشنایی با مباحث اولیه برای شروع برنامه نویسی اندروید با پایتون بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. توجه داشته باشید که برای ساخت یک اپلیکیشن باید قادر به درک منطق کدها و دستورات به صورت صحیح باشید. از موارد دیگری که باید به صورت پیش نیاز با آنها آشنا گردید می‌توان به ساختمان داده، توابع، ماژول‌های زبان پایتون و… نیز اشاره کرد.