سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به وبلاگ یاسان خوش آمدید .

برنامه ی اسکرچ جونیور برای بچه های  5  تا 7 ساله ای که تصمیم به یادگیری مفاهیم اساسی دارند، بسیار عالی است. ما ساده ترین راه برای شروع برنامه نویسی اسکرچ برای بچه ها را بررسی میکنیم. پلتفرم اسکرچ جونیور از پلتفرم آنلاین با نام مشابه اسکرچ (Scratch) ساخته شده است، اما رابط کاربری این برنامه به نحوی است که برای بچه ها دوستانه و راحت تر به نظر میرسد. کد نویسی Scratch یک پروژه همکاری با MIT بود و در مورد علاقه بچه ها به کدنویسی بسیار عمل نوآورانه ای است.
رابط کاربری این برنامه به نحوی است که شما و کودک شما تمام علائم را متوجه می شوید. مطمئنا به خاطر رابط کاربری راحت ، بچه ها عاشق کاراکترها، پلتفرم آسان برای استفاده و توانایی ضبط صدای خود می شوند.  برنامه ی اسکرچ جونیور در دستگاه های اپل، گوگل، اندروید و آمازون در دسترس است و رایگان است! (یک نکته: این برنامه برای iPhone در دسترس نیست، فقط iPads)

چگونه با اسکرچ جونیور شروع کنیم ؟

برای آموزش مقدماتی برنامه نویسی کودکان کافی است برنامه اسکرچ جونیور را دانلود کنید. رابط کاربری این برنامه به نحوی است که کودکان خیلی سریع می توانند همه چیز را بفهمند،  اما ویدیوهای مقدماتی و نمونه پروژه هایی نیز وجود دارد که کودکان می توانند برای الهام گرفتن تماشا کنند.
وقتی برنامه را باز می کنید، می توانید روی خانه یا علامت سوال کلیک کنید. اگر قبلا از اسکرچ جونیور استفاده نکرده اید، ممکن است بخواهید روی علامت سوال کلیک کنید. نکات و راهنمایی های این صفحه می تواند مفید باشد.

بیایید از زبان یک پدر درباره اسکرچ جونیور بشنویم !

در حالی که می‌خواستم مطمئن باشم که «کارها را به روش درست انجام می‌دهم»، پسرانم مایل بودند فقط بازی کنند. راه‌های زیادی برای آموزش برنامه‌نویسی به کودکان وجود دارد، بنابراین من فقط آن را دنبال کردم. اما با استفاده از برنامه اسکرچ جونیور من را شگفت زده کردند. فکر نمی‌کنم هیچ‌کدام از ما بتوانیم آنچه را که به ذهنشان خطور کرده‌اند، بازسازی کنیم، اما مطمئناً جالب بود!
من از تلاش برای ریز به ریز آموزش دادن آنها در برنامه منصرف شدم، اما آنها متخصص اسکرچ جونیور شده بودند، اضافه می کردند، تغییر می دادند و کاوش می کردند! اگر شما کسی هستید که مثل من دوست دارید در مورد این برنامه بیشتر بدانید، مراحلی که در ادامه گفته می شود را دنبال کنید .

برای مطالعه ی ادامه ی این مطلب به وبلاگ آکادمی یاسان مراجعه کنید.